W piątek 15 kwietnia 2011 roku uczestnicy Matematycznego Muflona
spotkali się w hali sportowej Ośrodka Sportu i Rekreacji, by po raz
ostatni w tej edycji zmierzyć się z zadaniami przygotowanymi przez
ExploraPark. Natomiast organizatorzy przybyli, by podsumować zmagania
uczniów.
Sponsorami nagród byli:
Prezydent Miasta Wałbrzycha pan Piotr Kruczkowski - pomysłodawca, patron
i organizator wszystkich spotkań, Starosta Powiatu Wałbrzyskiego pan
Robert Ławski również patron oraz Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej
S.A.w Wałbrzychu.
Hojność organizatorów była kluczem do przygotowania atrakcyjnych
nagród.
I tak przyznano Dyplomy i nagrody - aparaty fotograficzne dla najlepszych
uczniów w swoich drużynach:
1. Wojciech Dzieliński - Publiczne Gimnazjum nr 1
2. Mateusz Meder - Publiczne Gimnazjum nr 2
3. Łukasz Józefowicz - Publiczne Gimnazjum nr 3
4. Adam Patejuk - Publiczne Gimnazjum nr 4
5. Anna Welc - Publiczne Gimnazjum nr 5
6. Anna Szczepanowska - Publiczne Gimnazjum nr 6
7. Jędrzej Dziadosz - Publiczne Gimnazjum nr 7
8. Martyna Jędryszczak - Publiczne Gimnazjum nr 9
9. Krzysztof Mocarski - Publiczne Gimnazjum nr 12
10. Michał Gadowicz - Publiczne Gimnazjum nr 13
11. Joanna Nagumowicz - Zespół Szkół nr 1
12. Piotr Rogacki - Zespół Szkół nr 2
13. Michał Całkowski - Zespół Szkół nr 5
14. Paweł Galus - Zespół Szkół nr 8
15. Konrad Wac - Zespół Szkół nr 10
Spośród nich wybrano po trzech najlepszych dla każdego poziomu
szkoły w kategorii gimnazjów nagrody otrzymali:
1. Michał Gadowicz - Publiczne Gimnazjum nr 13
2. Martyna Jędryszczak - Publiczne Gimnazjum nr 9
3. Krzysztof Mocarski - Publiczne Gimnazjum nr 12
w kategorii szkół ponadgimnazjalnych nagrody otrzymali:
1. Piotr Rogacki - Zespół Szkół nr 2
2. Michał Całkowski - Zespół Szkół nr 5
3. Joanna Nagumowicz - Zespół Szkół nr 1
Ponadto nagrodzono najlepsze szkoły
1. Publiczne Gimnazjum nr 13
2. Zespół Szkół nr 2
Nagrody otrzymali także wszyscy nauczyciele, którzy opiekowali się
uczniami
oraz wręczono podziękowania organizatorom, osobom i instytucjom współpracującym
w realizacji II edycji Matematycznego Muflona.
W słoneczny, piękny dzień 29 marca 2011 r. Drużyny Muflona dotarły
do Toyota Motor Manufacturing Poland. Tu punktualnie o godz. 9.00 w
przestronnej Sali Prezes Carl Klemm przywitał swoich młodych gości,
następnie po zapoznaniu się z obowiązującymi przepisami bhp - część
uczniów poszła zwiedzać fabrykę, a druga część pisała indywidualny
test. Po określonym czasie grupy wymieniły się, by w końcu wykonać
zadania drużynowe.
Fabryka zrobiła na uczniach ogromne wrażenie, sposób produkcji, dbałość
o pracownika, czystość i porządek, przestrzeń i infrastruktura wywołały
zachwyt i szczery podziw.
Natomiast organizatorzy z Toyoty, którzy przygotowali zadania byli pełni
uznania dla pomysłowości uczniów w rozwiązaniu spraw (zadania drużynowe),
które zaproponowali im jako wirtualnym pracownikom.
Środa - 16 marca 2011 roku w Ośrodku Sportu i Rekreacji okazała się
sportowo – matematycznym dniem. Dyrektor Mariusz Gawlik zadbał o
niezwykle podniosłą atmosferę podczas pisania testu, przygotował uczniów
do całkowicie samodzielnej pracy sięgając do maturalnych wzorów
– koperty z zadaniami, widoczny zegar mierzący czas ich wykonania i
cisza…
Podczas przerwy uczniowie otrzymali napoje i batony, a na Sali nastąpiła
zmiana dekoracji – przygotowanie do wykładu dra inż. Marka Zielińskiego
„Matematyka w zawodach sportowych”, podczas którego wszyscy
dowiedzieli się, jak praktycznie dokonuje się pomiaru czasu
indywidualnych zawodników w wielkich biegach ulicznych. Wkrótce po tym
dwuosobowe zespoły ze szkół przyczyniły się do przygotowania danych
do zadań grupowych - z odpowiednimi czujnikami na nogach biegaczy
mierzony był czas każdego uczestnika, a następnie drużyny przez
zawodników Drużyn Muflona. Podczas sprawdzania prac okazało się, że
największą trudność stanowiło przeliczenie sekund i minut na godziny.
Jak zwykle, na zakończenie spotkania, satysfakcji dostarczyły drobne
podarunki i certyfikaty uczestnictwa dla każdego ucznia.
10 lutego 2011 r. w ExploraParku odbyło się już trzecie spotkanie
Matematycznego Muflona. Uczniowie 15 szkół wałbrzyskich podzieleni na
trzy grupy, w ciągu 60 minut zmagali się z testem, w skład którego
wchodziło 40 zadań. Organizator spotkania zadbał, aby zadania zaciekawiły
uczestników, była więc forma komiksu z inteligentnie wplecionymi w
„chmurkach” podpowiedziami.
Zadania łączyły elementy matematyki z życiem codziennym, zawierały
humorystyczne rysunki, stanowiące uzupełnienie do zrozumienia ich treści.
W czasie pobytu w Parku Nauki i Techniki każdy uczeń miał możliwość
indywidualnie poznać pomoce dydaktyczne wykorzystywane tu w trakcie zajęć,
spróbować swoich sił w ciekawych grach i łamigłówkach
elektronicznych.
Po ogłoszeniu wyników pracownicy ExploraParku wręczyli uczestnikom
gry – puzzle.
W środę 12 stycznia 2011 r. w Zamiejscowym Ośrodku Dydaktycznym
Politechniki Wrocławskiej w Wałbrzychu uczniowie wałbrzyskich gimnazjów
i pięciu szkół ponadgimnazjalnych uczestniczyli w wykładzie dr Pawła
Sztonyka na temat Liczb Fibonacciego oraz pokazie kilku widowiskowych doświadczeń
dr Anny Hajdusionek. Wykorzystane przedmioty codziennego użytku, jak piłeczki,
balony, cukierki, jajka, pianka do golenia w prezentowanych pokazach
unaoczniły młodym entuzjastom nauk przyrodniczych, jak wiele wokół nas
jest fizyki.
Wykład Pana doktora Sztonyka był wstępem do indywidualnej, a później
drużynowej pracy uczniów nad zadaniami, jakie pracownicy Politechniki
przygotowali.
Miłym zakończeniem spotkania było wręczenie kalendarza firmowego
Politechniki dla każdego ucznia biorącego udział w spotkaniu.
14 grudnia 2010 r. został uroczyście zainaugurowany Konkurs
Matematyczny Muflon – II edycja. Każdy uczeń otrzymał od Pana
Prezydenta list gratulacyjny, notes, plecak i pamiątkową koszulkę z
Muflonem. Prowadzącym spotkanie był ExploraPark. Uczniowie zmagali się
z układaniem płytek na ciekawie zaprojektowanych podłogach, których
konstrukcję objaśniał Pan Janusz Mulawa - dyrektor Instytutu Badań
Kompetencji i ExploraParku. Na koniec, każdy uczeń za udział w
konkursie otrzymał zestaw klocków, inspirujących wyobraźnię
matematyczną.
Pierwsze spotkanie cieszyło się wielkim zainteresowaniem wszystkich
uczestników, zadania grupowe zaangażowały każdego ucznia, nad salą
zapanował niesamowity duch myślenia, kojarzenia i współpracy.
|